21.40 - NYC day 1

I väntan på bussen
I hissen på hotellet
Bussturen
Vår första riktiga syn av Manhattan





Selfiestick <3 <3










 
 
 


Hur våra selfies hade sett ut utan pinnen...

Jonnas hus
 


Long Island i bakgrunden
 
 
 
 
 
Oj, vilken lång dag vi har haft och vad vi har gått mycket.. vid 9.30 tiden imorse hoppade vi på bussen här utanför hotellet som skulle ta oss in till Manhattan, tog ungefär 45 min då det var väldigt mycket kö. Väl framme började vi med att gå bort mot Times Square, efter lite fönstershopping och fotograferande fortsatte vi bort mot Macys, 9 våningar högt och med allt man kan tänka sig, vi gick igenom våning för våning men hittade inte direkt något vi fastnade för, var ganska dyrt för att vara USA. Men precis när vi var färdiga och skulle gå vidare hittade Fredrik en jättefin skjorta som fick följa med hem. Vi gick därefter över till Victoria Secret där jag hittade 3 par trosor och en pyjamas. Vi gick sen in på Empire State Buildning men vände lika snabbt igen, både pga den långa kön och det saftiga priset. Vi funderar istället på att åka upp i Rockefeller Center. 
 
Sen i ett försök att komma undan alla otroligt jobbiga "försäljare" med tickets till allt möjligt, som springer runt på gatan och jagar en, gick vi hela 34th street ner mot 1st Avenue där Jonna, min faster bodde för ca 25 år sedan. Hittade huset och pratade även med the doorman om byggnaden och han försökte verkligen få oss att prata med en uthyrningsagent till att hyra en lägenhet ;)
 
Vi gick sedan tillbaka och vidare upp till Park Avenue där vi hoppade på tunnelbanan för att åka till Rockefeller Center, dock åkte vi en station för långt men hamnade då i närheten av en resturang som Fredrik fått rekomenderat av sin chef - Club A. Vi gick dit och bokade bord till på fredag då Fredrik fyller 25 år. Lyckades sen få tag i en taxi, ja jag stod vid sidan av gatan med handen i vädret och "vinka" in en taxi på första försöket. 
 
Då klockan hade blivit så mycket bestämde vi oss för att åka tillbaka till hotellet. Tog taxin till busstationen och tog bussen tillbaka till NJ 18.25. Vi åt idag middag på en resturang som heter Chilis och som jag åt på när jag var i Kalifornien sist. Fredrik åt hamburgare och jag Chicken Tenders (såklart..) Nu ligger min prins sidan om mig i sängen och sover och jag tänkte nu joina honom, har varit en lång dag och vi är fortfarande lite sega i kroppen pga jetlagen. 
 
Imorgon tänkte vi börja dagen nere på Lower Manhattan, men först - Beauty sleep. och god morgon sverige. 
#1 - - JR:

Härlig dag och bra skrivit :)

#2 - - Jonna:

"mitt" fönster syns på bilden där man ser hela huset! :)
På en av bilderna syns också en av mina favoritaffärer vad gäller kläder. Den heter Express. Har fina kläder till ok priser. Bäst kläder till billigast priser handlade jag på Conways. Undrar om den klädkedjan finns kvar? Kram från faster