The end of 2013

 
Fredagen den 20e december var sista dagen i skolan för mig, Chloé skulle gå sin andra vända på täckta banan och äntligen var det min tur att vara pilot. Hon var jätteduktig som vanligt, dock lite försiktig när hon skulle behöva gå först, då blev det jobbigt, men vi fixade det. Hon kunde därmed ta jullov med titlen "Inriden enligt Flyinge-modellen" Skritt, trav och galopp i båda varven utan ett enda bocksprång. Oj vad jag längtar till 3 års-testet!!! 
 
Så när lektionen var slut tog jag bilen och körde Sabina in till Lund som skulle ta tåget hem till Eskilstuna och själv körde jag hem till mamma, min pojkvän kom senare dit då vi skulle till mormor och morfar för att äta, en riktigt trevlig kväll och därefter körde jag och Fredrik hem till honom och vi sov där. På lördagmorgonen körde vi till ridskolan för lillasysters ridlektion, snäll som Fredrik är följde han med och satt å frös på läktaren med pappa å snacka fotboll ;) På eftermiddagen blev det Väla tillsammans med pappa och Fredrik, härligt med lite kvalitetstid med mina två favoritgubbar! Sov hos Fredrik från lördag till måndag, lämna endast för att köra till stallet och min dräktiga ponny. 
 
På måndagen, lille julafton, var jag och Fredrik återigen på Väla för att fixa dom sista julklapparna. 
 
 
 
Och min julafton spenderades hemma hos pappa med hela familjen, god mat och fina paketer. På kvällen körde jag hem till Fredrik, vi byta julklappar med varandra och jag sov sen där. På juldagen gjorde vi inte allt för mycket, spendera nästan hela dagen i sängen, spela TV-spel, myste, titta på film och pussades. På kvällen drog vi ut med hans kompisar, utgången blev dock inte så lyckad, jag kom inte in på nattklubben (+25) så Fredrik blev lagom sur så vi bestämde oss för att tröstäta på Donken och sen åkte vi hem vid 12... 
 
På torsdagen drog jag upp Fredrik hyftat tidigt för vi skulle nämligen till stallet.. haha. Lyckades föreviga mina två älsklingar på en bild, enjoy!
 
 
På fredagen åkte vi ner till Emporia, Fredrik leta skjorta och fluga till nyår och med tanke på att han aldrig varit där innan så passade det perfekt med en tripp ner där. Blev en mysig sista heldag tillsammans för dagen efter var jag tvungen att lämna och åka tillbaka till Flyinge. Åkte från Fredrik vid 11 på lördagmorgon, inom stallet för att hjälpa Hanna med löshoppningen, var kul att hjälpa till nu när jag lärt mig så mycket mer. På kvällen körde jag ner till Flyinge och hade stalltjänst söndag-måndag plus att jag red Lightan och Fiffi. På tisdag när det var självaste nyårsafton hade jag ingen stalltjänst, körde då hem till Fredrik för en riktigt nyårsutgång, tre-rätters middag på resturang tillsammans med hans kompisar.
 
 
 
Å lägg märke till att mina klackar är typ 12 cm höga, når bara precis upp.... haha. lång kille <3
 
 
 
 
Nu är jag tillbaka igen på Flyinge sen i torsdags, dock utan bil som inte gick igenom besiktningen men ska lagas på torsdag, en vecka bör jag klara mig... så världens bästa kille körde ner mig i torsdags till Flyinge och ett jobbigt farväl blev det. Efter att iprincip ha bott med varandra i en vecka och verkligen kommit varandra så nära blir det så jobbigt när Han helt plötsligt inte är där... ingen att sova med, ingen famn man kan krypa upp i när man fryser. Men på fredag träffas vi igen efter 8 dagar från varandra <3 
 
Och innan dess ska jag hinna med 6 dagars stalltjänst, en är klar "bara" fem dagar kvar...