Läsarfrågor

Har fått två frågor om mitt arbete som flygvärdinna och ska försöka svara på dom så bra så möjligt.


Hej! Trillade in på din blogg när sökte olika flygvärdinnajobb och är så avundsjuk på dig som jobbar som flygvärdinna!!! Jag tar studenten nu till sommaren och att jobba som flygvärdinna har alltid varit en dröm. Problemet är att dom flygbolag jag sett kräver tidigare erfarenheter, hur gick du till väga? Plugga du något speciellt efter gymnasiet som kan vara meriterande? Hade blivit så glad om du kunde svara :)

Hejsan :) Va kul att du hittat hit. Jag skickade in en intresseanmälan på http://jet-time.dk blev uppringd och fick komma på intervju och på den vägen gick det. Jag pluggade inget speciellt, men serviceyrke är ju alltid meriterat :) mitt tips är att du tittar på flygtorget.se lite då och då, där lägger dom ut jobbannonser inom flygbranschen. Lycka till och bara hör av dig om du har fler frågor. 

Hej Julia, du får säkert många liknande frågor som den jag ska ställa. Jag är 25 år gammal och har velat bli flygvärdinna periodvis senaste tio åren. Jag har precis sökt till Jet time och undrar hur det är att jobba för dom. Jag känner ingen flygvärdinna så nära och undrar lite hur ett arbetsschems ser ut för dig. Jag är medveten om de oregelbundna tider etc men mer hur upplägget är hos just Jet time med dagar på och av osv. Tack på förhand!

Hejhej :) Vi får vårt schema den 15e varje månad, exempelvis nu den 15 april får jag schemat för Maj. Man har 11 fridagar i månaden och 1 free weekend (fre,lör,sön ledig eller lör, sön, mån) Sen kan man välja att sälja någon ledig dag om exempelvis någon är sjuk eller det fattas crew. Jag trivs väldigt bra på Jettime och har alltid varit nöjd med mina scheman. :) hör gärna av dig om det är någonting mer du undrar över. Lycka till :)