Strömavbrott

 
 
 
Jahapp, mycket har hänt dom senaste två dagarna, min jacka används flitigt, och igår här vid 16.30 gick strömmen på elevhemmet... så vår pluggkväll gick åt skogen kan man säga, jag, marie och två gymnasieelever körde i rallyfart bort till södra sandby för att handla tre stora familjepizzor, dricka, steariljus och gottis för alla som var kvar på elevhemmet. Så det blev en ganska mysig kväll med massor av tända ljus, pizza och snack. Kvällen slutade sen med att Marie sov inne hos mig då hon var lite mörkrädd, imorse hade strömmen fortfarande inte kommit tillbaka så jag och Marie tog med oss en himla massa mat, mobilladdare och datorer och gick iväg till aulan i hopp om att där fast ström... nej. Men kl 11 idag kom strömmen tillbaka igen och maten i kylen och frysen hade klarat sig. I eftermiddags hade ridgruppen terrängträning för Janne Jönsson så det stod jag och tittade på med några klasskompisar, behöver jag ens nämna hur mycket jag längtar tills ridblocket drar igång i januari!???! 
 
På tal om block så är vi nu inne i sista körveckan, imorgon är det kör "examen", på torsdag ska vi köra par och på fredag ska Irene visa oss med sin nordsvensk Beck hur hon harvar ridhusen. På måndag drar det igång med UNGHÄSTBLOCKET. 
 
Nu ikväll har jag suttit och pluggat en massa med mina kära klasskompisar inför tentan på torsdag, ett tips är ju att inte bli sjuk och bryta ihop sådär typ två veckor innan tentan, har ju en del å plugga ikapp om man säger så, men skam den som ger sig. Jag ska få godkänt på denna tentan för jag pallar verkligen inte plugga ännu mer till en omtenta... haha. Just nu ligger jag i sängen och är sjuuukt övertrött så borde sova nu, men tänkte läsa lite mer om hästens näringsbehov, grovfoder, mikroorganismer och gud vet allt... -.- GOD NATT